کاهش مصرف سوخت با بلبرینگ چرخ چند ردیفه

شاید جالب باشد که بدانید کمپانی به نام شفلر Schaeffler در جهت کاهش مصرف سوخت اقدام به ساخت و جایگزینی بلبرینگ چند ردیفه به جای رولبرینگ کرده است.

 

چگونه با تعویض رولبرینگ مصرف سوخت کاهش پیدا می کند

 

 

در نگاه اول شاید این کار بسیار ساده باشد و دلیل این تغییر کاملا روشن نباشد اما جالب است که بدانید این کمپانی طی تحقیقاتی و بررسی های انجام شده توسط تیم فنی به این نتیجه رسیده اند که کاهش اصطکاک در بلبرینگ و تعویض رولبرینگ با بلبرینگ منجر به کاهش مصرف سوخت خواهد شد.

 

دلیل کاهش مصرف سوخت با بلبرینگ چرخ چند ردیفه

 

 

دلیل کاهش مصرف سوخت با بلبرینگ چرخ چند ردیفه

همانطور که می دانید در رولبرینگ های مخروطی که در چرخ تعبیه شده است دو ردیف ساچمه طراحی شده و همانطور که در مقالات رولبرینگ توضیح داده شده در رولبرینگ های مخروطی ساچمه ها به صورت استوانه ای طراحی شده اند و در نتیجه به صورت خطی با غلطک در تماس می باشند

 

اهمیت بلبرینگ در کاهش مصرف سوخت

 

 

از طرفی بلبرینگ ها دارای ساچمه های کروی می باشند که این باعث تماس نقطه ای در غلتک می شود و به همین دلیل اصطکاک ایجاد شده در بلبرینگ  چند ردیفه تا 50 درصد کمتر از رولبرینگ مخروطی می باشد و همین امر باعث کاهش مصرف سوخت و همچنین آلایندگی در انواع خودرو خواهد شد.

منبع : سایت شفلرا
 

 



Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

برچسب ها

چگونه مصرف سوخت خودرو را با بلبرینگ کاهش دهیم   کاهش مصرف سوخت با تعویض بلبرینگ   بلبرینگ خودرو   انواع بلبرینگ برای کاهش مصرف سوخت   چگونگی کاهش مصرف سوخت با بلبرینگ   بهترین بلبرینگ برای کاهش مصرف سوخت