همه چیز در مورد رولیک رفت

 

رولیک رفت که به لاتین Carrying roller نامیده می شود برای انتقال مواد در خطوط انتقال مورد استفاده قرار می گیرد، رولیک رفت از جمله قطعاتی می باشد که در نوار نقاله بیشترین اصطکاک را متحمل می شود و در نتیجه در صورتیکه قطعات به درستی بالانس نباشند و یا در یک سطح تعریف شده و استاندارد قرار نداشته باشند و ... بیشترین تاثیر را بر روی دیگر قطعات و در نوار نقاله خواهد داشت.

 

رولیک رفت چیست؟

 

 

رولیک های رفت در کجا قرار می گیرند؟ 

محل قرار گیری رولیک رفت کجاست؟ شاید با توضیحاتی که در مورد انواع رولیک و رولیک رفت مطالعه نمودید ، این سوال در ذهن شما پیش امده که محل قرار گیری رولیک رفت کجاست . در تصویر بعدی به طور کامل محل قرار گیری رولیک رفت توضیح داده شده است.

 

محل قرار گیری رولیک رفت

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید رولیک رفت در سطوح جانبی نوار نقاله قرار می گیردند که این امر سبب می شود وزن کانوایر و مواد انتقالی را متحمل شوند.

 

 

ساختار رولیک رفت و چیدمان آب بندی رولیک

تست های بسیاری بر روی رولرهای رفت انجام می شود از جمله تست اصطکاک رولیک ، بالانس رولیک و همچنین آب بندی رولیک به روش غرقابی و.. که سعی می شود با مقالات بعدی رولیک از گروه بازرگانی نیک صدرا همراه باشید تا با چگونگی انجام این تست ها نیز آشنا شوید.

 

و اما چرا باید تست های رولیک انجام شود؟ با انجام آزمایشات مختلف رولیک و تست های آب بندی اثبات می شود که رولیک در برابر نفوذ انواع غبار ، ذرات آب و ... مقاوم و استاندارد می باشد.

 

قابل ذکر می باشد که رولیک ها از قطعات آب بندی Nylon6  می باشند و همچنین از بدنه و رولرها و هوزینگ ها  با جنس ST-37  و همچنین جنس شفت از CK-45می باشند.با توجه به نوع سفارش و همچنین درخواست کارفرما و همچنین انواع رولرها و رولمکا ها متغییر می باشد و قابل ارائه است.

 

 می توان رولیک ها را بر اساس درخواست مشتری و با توجه به ابعاد های غیر استاندارد تولید نمود که می تواند شامل ابعال کلی رولیک و قطر نهایی و یا نوع لوله رولیک و یا ضخامت آن و ... باشد.از جمله استانداردهای رولیک می توان به CEMA , BS, JIS, AFNOE, FEM اشاره نمود. و همچنین جدول ابعاد استاندارد مناسب رولیک بر اساس DIN 15207 و ISO 1537 می باشد.

 

در شکل زیر اب بندی و همچنین ساختمان رولیک های رفت نمایش داده شده است.

 

 

بررسی ا ب بندی رولیک رفت



Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

برچسب ها

انواع رولیک نوار نقاله   رولیک چیست   ساخت رولیک نوار نقاله   رولیک ساز   بررسی رولیک رفت   آب بندی رولیک رفت   ساختار رولیک   انواع رولیک   بررسی رولیک