مزایای استفاده از نوار نقاله نسبت به سایر روشهای انتقال

نوار نقاله که با نام های تسمه نقاله و یا کانوایر نیز شناخته می شود  نسبت به سایر انتقال دهنده ها دارای مزایای بسیاری می باشند که در این مقاله از سری مقالات نوار نقاله گروه بازرگانی نیک صدرا صنعت به آن خواهیم پرداخت.

 

مزایای استفاده از نوار نقاله

از جمله مزایای استفاده از نوار نقاله نسبت به سایر انتقال دهنده ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

  1. افزایش بازدهی

یکی از مهم ترین موارد در استفاده از نوار نقاله ، افزایش بازدهی و کارایی  می باشد، سیستم انتقالی را در نظر بگیرید که به جای مکانیزه کردن انتقال با نوار نقاله و یا تسمه نقاله از نیروی انسانی استفاده می نمایند یا در صورت طولانی بودن مسیر از وسایل حمل و نقل استفاده می شود، مسلما انتقال با نوار نقاله سرعت بالاتری نسبت به روش های دیگر خواهد داشت.

 

  1. کاهش هزینه از جمله تعمیر و انتقال

 

 

مزایای استفاده از نوار نقاله نسبت به سایر انتقال دهنده ها

 

 

  1. کاهش صدمات احتمالی به نیروی انسانی

در صورت عدم استفاده از نوار نقاله و استفاده از نیروی انسانی جهت انتقال کالا و محصولات احتمال آسیب دیدگی نیروی انسانی در هنگام بلند کردن کالا و یا انتقال کالا بسیار افزایش پیدا خواهد کرد، که این امر باعث افزایش هزینه می گردد.

 

  1. سازماندهی و زمانبندی در انتقال کالاها

با استفاده از نوار نقاله ، و با توجه به سرعت انتقال هر یک از کالاها می توان ، نحوه انتقال دهی و همچنین انبار موقت کالا ها را زمانبندی نمود و هر محصول و کالا را در زمان مشخصی به محل مورد نظر انتقال داد.

 

  1. عدم تماس با محیط های پر خطر و آلوده

استفاده از نوار نقاله در مواردی که نیاز به جابجایی محصولات به محیط هایی پر خطر مانند کوره های پخت و یا محیط های آلوده و حاوی مواد سمی می باشند باعث جلوگیری و عدم تماس نیروی انسانی با محیط های ذکر شده خواهند گردید و این امر باعث محافظت از نیروی انسانی می گردد.

 

  1. هماهنگی و روال مشخص در انتقال

استفاده از نوار نقاله در انتقال محصولات و کالا ها ، باعث می شود در انتقال یک روال مشخص و پروسه تولید روتین صورت پذیرد و همچنین جابجایی های بیهوده کاهش پیدا کند.

 

  1. گزارش گیری دقیق

با توجه به سرعت انتقال و میزان انتقال نوار نقاله و یا تسمه نقاله در یک میزان پیوسته و مشخص، می توان گزارش گیری دقیقی از تولید و انتقال کالا و محصولات را پیش بینی و اندازه گیری نمود.

 

  1. استفاده از فضا هایی بلا استفاده

یکی دیگر از مزایای نوار نقاله این می باشد که می توان از محیط هایی که عموما بلا استفاده می باشند و دارای دسترسی سختی هستند استفاده نمود به عنوان مثال می توان کالا و محصولات را در نزدیکی سقف انتفال داد.

 

و در آخر قابل ذکر می باشد که نوارنقاله ها که با نام های کانوایر و یا تسمه نقاله نیز شناخته می شوند در ابعاد و کاربردهای گوناگونی طراحی شده اند که می توانید جهت مشاوره انواع نوار نقاله ، کانوایر و تسمه نقاله با کارشناسان فروش گروه بازرگانی نیک صدرا صنعت تماس حاصل فرمایید.

 



Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

برچسب ها

موارد استفاده از نوار نقاله   مزایای نوار نقاله   نوار نقاله چه کارایی دارد؟   نوار نقاله چیست؟   مشخصات نوار نقاله   کانوایر چیست   مزایای کانوایر   مزایای تسمه نقاله   نوار نقاله انتقال   موارد استفاده از انوار نوار نقاله   نوارنقاله ها