روانکاری خودکار بلبرینگ یا روانکاری دستی بلبرینگ؟؟؟!!!

روش روانکاری بلبرینگ ها چگونه است ؟ روانکاری خودکار بلبرینگ و یا روانکاری اتوماتیک بلبرینگ را برگزینیم و یا به صورت دستی روانکاری بلبرینگ را انجام دهیم ؟ قیمت روانکار خودکار بلبرینگ بالاتر است و یا خرید روانکار دستی مناسب تر می باشد؟ از جمله متداول ترین سوالات در روانکاری انواع بلبرینگ در این مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت ، پس در ادامه همراه ما باشید.

از جمله مواردی که در انواع بلبرینگ بسیار هائز اهمیت می باشد روانکاری مناسب و همچنین روش های روانکاری می باشد ، روانکاری در طول عمر انواع بلبرینگ و هزینه های تعمیر و نگهداری بلبرینگ نقش اساسی دارا  می باشد.

 

انواع روانکاری بلبرینگ

برای روانکاری انواع بلبرینگ ، مجموعه ای بسیار کامل که شامل انواع گریس ها ، روغن و همچنین روانکاری جامد (در مواردی که شرایط دامایی بالایی وجود داشته باشد مورد استفاده قرار می گیرد.) موجود می باشد.

 

روش های گریس کاری اتوماتیک انواع بلبرینگ، رولبرینگ و یاتاقان

 

 

انتخاب روش های روانکاری بلبرینگ

انتخاب روش مناسب روانکاری بلبرینگ ها به شرایط بسیاری وابسته می باشد که میتوان به عنوان مثال به موارد زیر اشاره نمود.

  1. محدوده دمای محیطی
  2. سرعت حرکت بلبرینگ
  3. محیط و شرایط

 

پیشنهاد می شود مقاله روانکاری بلبرینگ و رولبرینگ را مطالعه نمایید در این مقاله به طور کامل به مقدار مناسب گریس و روش های روانکاری پرداخته شده است.

 

 

چرا روانکاری اتوماتیک بلبرینگ ؟؟؟!!

اما چرا بلبرینگ ها نیاز به روانکاری اتوماتیک دارند در مقالات قبلی از سری مقالات بلبرینگ گروه بازرگانی نیک صدرا صنعت نیز این نکته بارها ذکر شده که شرایط دمایی و کارکرد بلبرینگ ها زمانی بدست می آید که در انواع یاتاقان به میزان مناسبی روانکار استفاده شده باشد.

اما شرایطی نیز وجود دارد که روانکار علاوه بر کاهش اصطکاک در بلبرینگ ، وظایف دیگری نیز بر عهده دارد از جمله جلوگیری از ورود گرد و غبار و یا آبند نمودن بلبرینگ ، در این مواقع بلبرینگ نیاز به روانکاری بیشتری نسبت به قبل خواهد داشد.

روانکارهای مورد استفاده در بلبرینگ ، به دلایل متعددی از جمله کار مکانیکی و یا آلوده شدن در اثر کارکرد در دوره های زمانی نیاز به شارژ مجدد و تعویض خواهند داشت . در این صورت به دو روش می توان این کار را انجام داد.

  1. روانکاری مجدد دستی بلبرینگ
  2. روانکاری خودکار بلبرینگ

 

هر یک از این موارد دارای مزایایی می باشند که در ادامه به بررسی هر کدام خواهیم پرداخت.در تصویر بعدی شما می توانید سیستم روغن کاری اتوماتیک چند نقطه ای یاتاقان شرکتSKF را مشاهده نمایید.
 

سیستم روغن کاری اتوماتیک

 

این روانکار خودکار بلبرینگ برای کاربرد های صنعتی ، انواع ماشین آلات کشاورزی ، وسایت نقلیه آفرود و توسعه یافته و ... نقش بسزایی دارار می باشد و باعث بهبود کارکرد و افزایش عمر بلبرینگ می گردد.

 

از دیگر  سیستم های  روانکاری خودکار بلبریگ شرکت SKF می توان به  SKF Multipoint LAGD 400  اشاده نمود که در تصویر بعدی نمایش داده شده. 

 

بلبرینگ را به صورت اتوماتیک روانکاری کنیم یا به صورت دستی ؟؟؟!!سیستم روغن رسانی خودکار بلبرینگ ، رولبرینگ و یاتاقان

SKF multipoint LAGD 400

 

 

مزایای روانکاری خودکار بلبرینگ:

  1. از جمله مزایای روانکاری انواع بلبرینگ و رولبرینگ افزایش بهره وری و همچنین سوددهی می باشد.
  2. یکی دیگر از مزایای روانکاری اتوماتیک بلبرینگ، بهینه شدن زمان کار می باشد. به دلیل عدم نیاز به توقف کار به دلیل روانکاری نامناسب بلبرینگ در روانکاری اتومات که در نتیجه باعث کاهش زمان و استفاده بهینه از زمان خواهد شد.
  3. کاهش هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری انواع بلبرینگ و لوازم یدکی
  4. تزریق مقدار مناسب از روانکار که این امر باعث کاهش هزینه های روانکار و همچنین کاهش خرابی های زودرس بلبرینگ به دلیل تامین مقدار مناسب روانکار
  5. افزایش امنیت و امنیت نیروی انسانی به دلیل عدم نیاز به روانکاری اتومات بلبرینگ
  6. اطمینان بالا در روانکاری بلبرینگ هایی که با دسترسی محدود نیاز به روانکاری دارند

 

مقایسه روانکاری خودکار با روانکاری دستی

  1. در روانکاری خودکار بلبرینگ مخصوصا در مکانی که دسترسی به محل روانکاری بلبرینگ محدود و خطر ناک می باشد ، خطرات احتمالی کاهش و حذف می گردد.
  2. در روانکاری دستی بلبرینگ و روانکاری غیر اتومات بلبرینگ ، امکان لغزیدن و افتادن نیروی انسانی می باشد .
  3. در روانکاری اتومات بلبرینگ میزان مناسبی از روانکار در بازه زمانی مشخص به بلبرینگ تزریق می شود.
  4. زمانبندی روانکاری اتوماتیک بلبرینگ ، تعیین شده می باشد در صورتی که در روانکاری دستی بلبرینگ امکان دیر و یا زودتر تزریق شدن روانکار می باشد.

 

می توانید جهت مشاوره و خرید انواع روانکار بلبرینگ با کارشناسان فروش گروه بازرگانی نیک صدرا صنعت تماس حاصل فرمایید.



Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

برچسب ها

روانکاری خودکار بلبرینگ صنعتی   روانکاری خودکار بلبرینگ   انواع روانکاری خودکار بلبرینگ شرکت skf   روش های روانکاری خودکار بلبرینگ   روانکاری بلبرینگ   روانکاری انواع بیرینگ   روانکاری دستی بلبرینگ   مزایای روانکاری اتوماتیک بلبرینگ   معایب روانکاری دستی بلبرینگ   روانکاری اتومات بلبرینگ   روانکاری اتوماتیک بلبرینگ