تفاوت بلبرینگ و رولبرینگ

 

در سری مقالات بلبرینگ این نکته بیان شد که تفاوت بلبرینگ و رولبرینگ به دلیل شکل ظاهری ساچمه ها می باشد که در بلبرینگ ها به صورت گوی هستند و رولبرینگ ها شامل استوانه ها می باشند. حال می خواهیم به بررسی این بپردازیم که چرا در بلبرینگ و رولبرینگ ساچمه ها به صورت کاملا متفاوت طراحی شده اند و کارایی این نوع از ساچمه ها چیست؟

همانطور که در مقاله  گفته شد بسیار مهم می باشد که انواع بلبرینگ و رولبرینگ به صورت صحیح نصب شده و در بازه های زمانی بررسی و روانکاوی شوند تا دچار خرابی زود رس نشوند.

 

 

 

 

بررسی تفاوت بلبرینگ و رولبرینگ

همانطور که قبلا بیان شد بلبرینگ ها از دو قسمت  Ball و Bearing  تشکیل شده اند که به معنای گوی و تحمل کردن می باشد و گونه ای از یاتاقان ها به نام بلبرینگ شناخته می شوند که دارای قدرت تحمل بسیار بالا در دو بار از نوع شعاعی و محوری را دارند، اما این نکته قابل ذکر می باشد که بلبرینگ ها نسبت به تحمل بار سنگین مقاوم نیستند و تحمل بار کوچک را دارند.

رولبرینگ ها از دو قسمت Roller  و  Bearingsتشکیل شده اند، رولبرینگ ها ساچمه ها با سطوح به صورت خطی در ارتباط می باشند و به دلیل استوانه ای بودن ساچمه ها و همچنین خطی بودن آنها ، توانایی تحمل بار را به صورت شعاعی و بسیار بالا دارا هستند.

 

 

تفاوت بلبرینگ و رولبرینگ چیست

 

 

و باید به این نکته توجه کرد که رولبرینگ ها می توانند بارهای شعاعی بالا را تحمل کنند اما امکان تحمل فشار زیاد به صورت محوری را ندارند و در صورت وارد شدن بار بالای محوری دچار خرابی و یا آسیب دیدگی خواهند شد.

در این مقاله سعی شد با تفاوت های عمده انواع بلبرینگ و رولبرینگ آشنا شوید ، در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و یا جهت مشاوره و استعلام قیمت انواع رولبرینگ با گروه بازرگانی نیک صدرا صنعت تماس حاصل فرمایید.



Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

برچسب ها

تفاوت انواع رولبرینگ و بلبرینگ   تفاوت رولبرینگ و بلبرینگ چیست   رولبرینگ و بلبرینگ چه فرقی با هم دارند   رولبرینگ ها با بلبرینگ ها فرقی دارند