بلبرینگ با بازدهی بالا را تجربه کنید!!!

بلبرینگ ها نیز یکی از اجزای مکانیکی مهم در دستگاه ها می باشند که مسلما بازدهی بیشتر بلبرینگ ، موجب بازدهی کلی دستگاه خواهد گردید، یکی از مهم ترین عوامل که در کارکرد و عملکرد بلبرینگ موثر می باشد ایجاد پوشش دهی و یا فرایند پوشش دهی بلبرینگ برای از بین بردن اصطکاک در بلبرینگ می باشد.

به تازگی یک تیم تحقیقاتی شروع به مطالعات در مورد بازدهی بیشتر یاتاقان و بلبرینگ انجام داده اند در این تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که پوشش اکسید روی (ZnO) بر روی بلبرینگ باعث بازدهی بیشتر این قطعه خواهد گردید.از این نوع بلبرینگ در تولید ژنراتور کوچک استفاده شده است.

روش های پوشش اکسید روی (ZnO) متفاوت می باشد ولی در پوشش دهی بلبرینگ با اکسید روی این نکته حائز اهمیت می باشد که ضریب اصطکاک بلبرینگ بعد از پوشش دهی تا یک سوم کاهش پیدا خواهد کرد. و در نتیجه این امر باعث میگردد مصرف سوخت بسیار کاهش پیدا کند.

 

 

بلبرینگ با بازدهی بالا

 

مزایای پوشش اکسید روی بلبرینگ

  1. با توجه به مشکلات پیش امده محیط زیست و آلودگی های محیطی ، بهینه سازی مصرف سوخت در ماشین آلات دارای اهمیت بالایی می باشند.
  2. با کاهش دما و یا کم کردن اصطکاک ماشین ، می توان تاثیر بسزایی در طول عمر انواع بلبرینگ و رولبرینگ ایفا کرد.
  3. می توان از این پوشش در خلا و یا در اتمسفر نیز استفاده نمود.

 

 

پوشش بدست آمده می تواند غیر از بلبرینگ در قطعات دیگری نیز مورد استفاده قرار گیرد که در تماس با اجزا می باشند. این پوشش باعث می شود با کاهش اصطکاک بین اجزا ، از بالا رفتن دما جلوگیری نماید. به عنوان مثال استفاده از این پوشش ، تاثیر فراوانی در کاهش مصرف سوخت خواهد داشت.



Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

برچسب ها

بلبرینگ با پوشش اکسید روی   بازدهی بالای بلبرینگ   بلبرینگ با بازدهی فوق العاده   انواع بلبرینگ دما بالا   رولبرینگ دما بالا   کاهش اصطکاک بلبرینگ   آموزش های بلبرینگ   مقالات بلبرینگ   بلبرینگ دما بالا چیست؟   بلبرینگ ها   انواع بلبرینگ