بررسی رولبرینگ استوانه ایی

همانطور که در مقالات قبلی رولبرینگ ذکر شد رولبرینگ ها دارای انواع مختلفی می باشند که هر کدام دارای انواع مختلف و همچنین مدلهای متفاوتی می باشند در این مقاله قصد داریم انواع رولبرینگ استوانه ای را مورد بررسی قرار دهیم در ادامه همراه ما باشید.

 

 

بررسی انواع رولبرینگ استوانه ای

 

معرفی رولبرینگ استوانه ایی

رولبرینگ های استوانه ای با نام رولبرینگ شناور نیز شناخته می شوند این نوع از رولبرینگ ها دارای لبه هایی بدون برامدگی می باشند و در مدلهای سری  N و NU رولبرینگ شناور نام برده می شوند ، این نام به دلیل حرکت رولرهای این نوع رولبرینگ ها بر روی رینگ های بدون لبه و در راستای محور می باشد در این نوع از رولبرینگ های شناور ، به دلیل طراحی منحصر به فردی که دارند به سادگی رولرها حرکت می کنند.

در رولبرینگ ها NJ به دلیل وجود دو لبه بر روی رینگ خارجی و همچنین طراحی یک لبه بر روی رینگ داخلی بار می تواند در یک جهت وارد شود و رولبرینگ تحمل این حالت را دارا می باشد.


قابل ذکر می باشد که رولبرینگ های استوانه ای با توجه به صنعت مورد استفاده دارای انواع مختلف در سایزها و سری های مختلف موجود می باشند رولبرینگ ها شامل تک ردیفه چند ردیفه عادی و پر غلتک و همچنی با قفسه و یا بدون قفسه می باشند . که در ادامه انواع پر مصرف رولبرینگ ها معرفی خواهد شد ، البته اکثر بیرینگ ها به صورت تک ردیفه و با قفسه هستند.

رولبرینگ های دارای قفسه می توانند بارهای شعاعی را در شتاب و سرعت بالا تحمل کنند و همچنین بلبرینگ های پر غلتک به دلیل تراکم غلتک ها برای بارهای محوری سنگین طراحی شده اند همانگونه که قبلا اشاره شد رولبرینگ های پرغلتک برای سرعت های متوسط و رو به پایین مناسب می باشند.

 

انواع مختلف رولبرینگ استوانه ای

از انواع پرکاربرد و مرسوم رولبرینگ های استوانه ای شامل موارد زیر می باشند:

  1. رولبرینگ استوانه ای یک ردیفه
  2. رولبرینگ استوانه ای دو ردیفه
  3. رولبرینگ استوانه ای چند ردیفه
  4. رولبرینگ های استوانه ای پرغلتک که با نام رولبرینگ پرغلتک استوانه ای نیز شناخته می شود.
  5. رولبرینگ استوانه ای کف گرد و یا رولبرینگ کف گرد استوانه ای
  6. رولبرینگ استوانه ای چند ردیف پر غلتک و یا رولبرینگ چند ردیف پر غلتک استوانه ای
  7. رولبرینگ استوانه ای پر غلتک تک ردیفه یا رولبرینگ پرغلتک استوانه ای تک ردیفه 
  8. رولبرینگ استوانه ای پر غلتک دو ردیفه یا رولبرینگ پرغلتک استوانه ای دو ردیفه 

 

جهت مشاوره بیشتر در مورد انواع رولبرینگ و بلبرینگ می توانید با کارشناسان فروش مرکز تخصصی واردات و پخش بلبرینگ و رولبرینگ نیک صدرا صنعت تماس حاصل فرمایید.



Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

برچسب ها

انواع رولبرینگ استوانه ای   مشخصات رولبرینگ استوانه ای   بررسی انواع رولبرینگ   اموزش رولبرینگ استوانه ای   معرفی رولبرینگ استوانه ای   سری رولبرینگ استوانه ای   رولبرینگ شناور