بررسی بلبرینگ کف گرد

یکی دیگر از انواع پر کاربرد بلبرینگ ها ، بلبرینگ های کف گرد می باشند این سری از بلبرینگ ها خود شامل دو دسته یک ردیفه و دو ردیفه می باشند که در این مقاله سعی داریم هر کدام را به تفسیر شرح دهیم.

 

بررسی بلبرینگ های کف گرد

همانطور که گفته شد بلبرینگ های کف گرد که به لاتین Thrust Ball Bearings نامیده می شوند از انواع بلبرینگ های پر مصرف می باشند که می توانند دارای قفسه های فولادی و یا قفسه برنجی باشند که هرکدام در موارد خاص و کاربردی متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند همچنین این نوع از بلبرینگ ها دارای انواع یک ردیفه و دو ردیفه می باشند.

 

 

کاربرد بلبرینگ های کف گرد چیست ؟

 

بلبرینگ های کف گرد یک ردیفه

از بلبرینگ های کف گرد یک ردیفه در مواردی استفاده می شودکه تحمل بار و محوری سافت فقط از یک زاویه اعمال می گردد و همچنین به هیچ وجه نباید بارهای شعاعی بر این نوع از بلبرینگ ها اعمال شود.

بلبرینگ های کف گرد یک ردیفه از یک واشر شافت تشکیل شده است که دارای شیار ساچمه ای می باشد و همچنین قفسه به همراه ساچمه ها و یک واشر محفظه با شیار ساچمه است. همچنین این واشر می تواند به سه صورت تخت ، مسطح و یا حتی به صورت قوسی طراحی و ساخته شود و این نکته قابل ذکر می باشد که اگر واشر نشیمن گاه استفاده گردد ، این نوع از بلبرینگ ها می توانند ناهمراستائی با شافت را تطابق دهد.

بلبرینگ های کف گرد یک ردیفه می توانند به سادگی تفکیک شوند و می توان گفت از مزایای این نوع از بلبرینگ ها نصب آسان این نوع بلبرینگ می باشد که با توجه به تفکیک شدن ، امکان پذیر می باشد.

 

 

بررسی انواع بلبرینگ کف گرد skf

 

بلبرینگ های کف گرد دو ردیفه

نوع دیگری از این نوع بلبرینگ ها ، بلبرینگ های کف گرد دو ردیفه می باشند که این نوع بلبرینگ می تواند بارهای وارده محوری را در دو جهت تحمل کند ولی امکان تحمل بارهای شعاعی را دارا نیست که می توان گفت این مورد از معایب بلبرینگ های کف گرد می باشد.بلبرینگ های کف گرد دو ردیفه از یک یک واشر شافت با دو شیار ساچمه در دو طرف خود، دو سری قفسه و ساچمه و دو واشر محفظه تشکیل شده اند و باز هم مانند بلبرینگ های کف گرد تک ردیفه می توانند واشرهایی به شکل مسطح و یا حتی قوسی باشند.

از جمله مزایای بلبرینگ کف گرد دو ردیفه نیز می توان به قابلیت تفکیک این نوع از بلبرینگ ها نام برد که باعث نصب آسان این نوع از بلبرینگ ها خواهد شد.

 



Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

برچسب ها

معرفی انواع بلبریگ کف گرد دو ردیفه   مزایای بلبرینگ کف گرد   معایب بلبرینگ کف گرد   انواع بلبرینگ کف گرد   مشخصات بلبرینگ کف گرد   جنس بلبرینگ کف گرد   بررسی بلبرینگ کف گرد یک ردیفه