نوار نقاله بارگیری

نوار نقاله بارگیری چیست؟ضرورت استفاده از نوار نقاله بارگیری چیست؟ کارایی نوارنقاله بارگیری چیست؟ شاید شما هم جزو افرادی باشید که در ذهن خود به دنبال پاسخ این سوالات هستید ، با پیشرفت تکنولوژی و ماشینی شدن فرایند تولید در صنایع مختلف نیاز به حمل بار به صورت ماشینی و بدون نیاز به عدم حضور نیروی انسانی نیز احساس شد.

 نیاز به استفاده از انواع روشها حمل مهندسان را به این فکر انداخت که تجهیزاتی متفاوت را طراحی و اختراع کنند که یکی از این تجهیزات نوار نقاله یا تسمه نقاله و یا کانوایر می باشد و از جمله پر مصرف ترین نوع نوار نقاله می توان به نوار نقاله بارگیری اشاره نمود.

همانطور که از نام این نوع از نوار نقاله مشخص می باشد ، برای انتقال انواع محصولات ، بسته و یا حتی تخلیه مواد مورد استفاده قرار می گیرد.

 

بررسی نوار نقاله بارگیری و تخلیه

همانطور که در مقالات قبلی نیز ذکر شد تمامی نوار نقاله ها دارای یک الکتروموتور می باشد که نوار نقاله را به حرکت در می آورد، همچنین با استفاده از حرکت تسمه نقاله و یا نوار نقاله بسته مورد نظر و محصول بر روی نوار نقاله منتقل می شود.

استفاده از کانوایر و یا نوار نقاله در صنایع مختلف سبب می شود ، نیروی انسانی جهت انتقال ، بار زدن و یا تخلیه درگیر نباشد و همچنین انتقال انواع محصولات با سرعت بیشتری انجام می پذیرد.

 

 

مزایای نوار نقاله بارگیری

از جمله مزایای نوار نقاله بارگیری و یا کانوایر بارگیری داشتن چرخ هایی در زیر دستگاه نوار نقاله می باشد که باعث می شود کانوایر با سرعت هر چه بیشتر به محل بارگیری انتقال یابد ، همانند هر دستگاه دیگری نوار نقاله بارگیری نیز در مدل های متفاوتی می باشد.

شایان ذکر است در مدل های پیشرفته تر از نوار نقاله بارگیری ،فنرهایی هیدرولیکی در دستگاه به کار رفته که بارگیری به راحتی انجام پذیرد.

 

کاربرد نوار نقاله بارگیری

نوار نقاله بارگیری در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرید از جمله صنایع پر مصرف نوار نقاله بارگیری می توان به کارخانه سیمان و مواد معدنی اشاره نمود که از نوار نقاله بارگیری جهت بارگیری مواد و یا انتقال محصولات استفاده می گردد.

 

کاربرد نوار نقاله بارگیری

کارخانه های سیمان و مواد معدنی یکی از مهمترین صنایعی است که نوار نقاله بارگیری به منظور انتقال کیسه های سیمان و گچ و یا بارگیری فله ای این مواد استفاده می شود. سایر تولیدی ها نیز به فراخور محصولاتی که تولید می کنند به منظور بار زدن می توانند از آن بهره گیرند.

 

 جنس نوار نقاله بارگیری

نوار نقاله بارگیری با توجه به صنایع مختلف می تواند در جنس های متفاوتی استفاده شود جنس تسمه می تواند از لاستیک های صاف و یا عاج دار باشد و یا به صورت پیاله ای باشد ولی با توجه به نیاز ، شرایط محیطی و همچنین صنایع مختلف می توان جنس تسمه نقاله متغییر باشد.

 



Facebook    Google    LinkedIn    Twitter

برچسب ها

نوار نقاله بارگیری چیست؟   کاربرد نوار نقاله بارگیری   تسمه نقاله بارگیری   جنس تسمه نقاله   جنس نوار نقاله   مزایای نوار نقاله